Al je vragen beantwoord
en een hoop tips en tricks om van je deelname een succes te maken
Alle webshops die producten of diensten aanbieden die beschouwd worden als duurzaam en/of die op een duurzamere manier ondernemen. Bij twijfel baseert Becom zich op de lijst producten goedgekeurd in kader van het gebruik van ecocheques of op het beschikken over een geldig en geloofwaardig ecolabel.
Local Friday. De naam zegt het zelf: je bent actief in België en draagt bij tot de Belgische economie. Je beschikt over en verkoopt via een Belgisch BTW-nummer en je hebt minstens één vestiging op Belgisch grondgebied. Bij twijfel over de lokaliteit heeft Becom ten allen tijde het recht om webshops of handelaren te weigeren voor Local Friday.
Je betaalt 99€ per actiedag.
Of je betaalt helemaal niets:
- als lid of labeldrager van Becom, of als je daar een aanvraag voor hebt lopen. Nog geen lid van Becom? Vraag dan hier je label aan.
- als business klant van bpost, Pluxee, myShopi of Combell.
Bij je inschrijving duid je aan of je klant bent bij 1 van bovenstaande bedrijven. Becom behoudt zich het recht dit te controleren met de desbetreffende partijen en zal indien onterecht gebruik gemaakt wordt van deze optie, de deelname retro-actief doorfactureren aan 99€ + 100€ administratiekost.
Eens je ingeschreven bent, moet je vooral goed nadenken welke actie of promotie je wil aanbieden. Je krijgt een ‘webshop login’ met paswoord voor je account. Daar kan je je actie of promotie indienen. Eens die gepubliceerd is, kijkt Becom na of je aanbieding exclusief en sterk genoeg is. Mocht dat niet het geval zijn, dan krijg je dat snel te horen. We verwachten natuurlijk alleen de beste deals 😉
Om je daarbij te helpen, kan je volgend lijstje afpunten:
- Je aanbod past bij het thema van de dag waaraan je deelneemt.
- Je aanbod gaat niet in tegen de wet en is geldig voor Belgische gebruikers.
- Je aanbod is voldoende sterk (hoge korting of hoog absoluut bedrag).
Make some noise!
Wees creatief en doelbewust. Gebruik je eigen mediakanalen en je eigen webshop om actie te voeren. Na je inschrijving bezorgen we je een toolkit met allerlei tips & tricks om je deelname aan The Days kenbaar te maken. Becom helpt je ook met je advertentiemateriaal en bezorgt je hiervoor het logo van de actiedag en bijhorende visual. Zo kan jij je klanten rechtstreeks uitnodigen om te registreren of op de dag zelf te komen kopen bij jou.
Daarnaast kondigt Becom elke Day een 10-tal dagen op voorhand aan via een grootscheepse mediacampagne op de nationale radio en online. Ook onze partners bpost, Pluxee, myShopi en Combell nodigen hun klanten uit om die dag op het platform te shoppen.
Je geniet dus van een hoop visibiliteit om je sales een extra boost te geven!
Je kan in je profiel een Google Shopping Feed uploaden waardoor je producten zichtbaar zullen zijn in het Product Overzicht tijdens de verschillende ‘Days’. Deze Feed exporteer je rechtstreeks vanuit je webshop met behulp van speciale modules of plug-in, afhankelijk van welk shopping platform je gebruikt (Magento, WordPress, Prestashop,…)
Hier vind je nog extra info over het aanmaken van je Google Feed.
Ik nam vorig jaar al deel aan The Days. Kan ik dan met dezelfde login inloggen van de vorige editie?
Ja zeker, je kan gewoon inloggen met je de login gegevens van vorig jaar. De promotievelden die je toen invulde hebben we reeds leeggemaakt voor je. Controleer wel zeker of je bedrijfsgegevens nog up-to-date zijn.